1. Tesmanian 에 Long-Term PERFORMANCE AWARD 올라와 살짝 보충하며 내용 정리해봅니다.
(이미 아시는 분들도 많이 계실거에요)
▶ CEO 퍼포먼스 성과상 (2018년 1월 발표)
1) 10년간 스톡옵션으로 부여되고, 12개의 (tranch)로 구성되며, 시가총액/운용 마일스톤이 동시에 모두 충족되는 경우에만 트렌치됩니다.
2) 시가총액 마일스톤: 첫 시가총액 마일스톤을 달성하려면 시가총액이 1천억 달러로 늘어나야 하며, 나머지 11개 이정표는 500억 달러씩 시가 총액이 증가해야 합니다. (모든 마일스톤을 달성하려면 6500억 달러까지 성장해야 함)
3) 운용 마일스톤: 테슬라의 매출 및 조정 EBITDA가 목표를 충족하며 증가해야 합니다.
(Revenue : $ 20, 35, 55, 75, 100, 125, 150, 175B / Adjusted EBITDA : $ 1.5, 3, 4.5, 6, 8, 10, 12, 14B)
4) 트렌치가 달성될 때마다 테슬라의 현재 총 발행 주식의 1%(약 169만주)에 해당하는 스톡옵션을 보유하게 됩니다.
(여기서 약 169만 주는 2018년 1월 기준)
5) 마일스톤을 달성하여 Vesting 될때까지 일론은 CEO나 CPO로 활동해야 합니다.
CEO PERFORMANCE AWARD DETAILS
The performance award consists of a 10-year grant of stock options that vests in 12 tranches. Each of the 12 tranches vests only if a pair of milestones are both met.
Market Cap Milestones: To meet the first market cap milestone, Tesla's market cap must increase to $100 billion. For each of the remaining 11 milestones, Tesla's market cap must continue to increase in additional $50 billion increments. Thus, for Musk to fully vest in the award, Tesla's market cap must increase to $650 billion.
Operational Milestones: To meet the operational milestones, Tesla must meet a set of escalating Revenue and Adjusted EBITDA targets (the only adjustment to EBITDA is for stock-based compensation). These milestones are even more directly aligned with shareholder value creation than those used in Musk's 2012 performance award. They are designed to ensure that as Tesla's market cap grows, the company is also executing well on both a top-line and bottom-line basis.For each of the 12 tranches that are achieved, Musk will vest in stock options that correspond to 1% of Tesla's current total outstanding shares (1% of that amount is approximately 1.69 million shares). If none of the 12 tranches is achieved, Musk will not receive any compensation.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-headed-to-court-to-defend-elon-musks-compensation-package-paid-for-his-dedicated-work
2. 일론은 2022년 인도네시아 B20 정상회의에서 "테슬라의 미래 제품에 대해 많은 것을 말할 수 없지만, 저렴한 가격의 EV가 분명히 최선의 방법이라는 것을 회사가 충분히 알고 있다"라고 말했습니다.
▶ 사실 저렴한 EV 판매는 테슬라의 방향성에 굉장히 부합합니다. 왜냐하면 생태계 구축, 구독 경제 활성화를 위해 디바이스 보급은 최우선이기 때문입니다. 당장은 캐파와 배터리 보급 등으로 생산 발표를 하지 않고 있지만 생산하는 순간 사이버 트럭과 비교할 수 없는 파급력을 불러일으킬 것이라 개인적으로는 생각합니다.
It was then no surprise that during his appearance at the 2022 Indonesia B20 summit, Musk was asked about his thoughts on a more affordable Tesla. The interviewer joked that the car could be named “Model I” for “Indonesia” or “India,” both countries where such a vehicle would likely be very competitive. In his response, Musk noted that he could not really speak much about Tesla’s future products, but he highlighted that the company is fully aware that an affordable EV is definitely the way to go.
https://www.teslarati.com/tesla-affordable-ev-confirmed-elon-musk-g20-interview/
3. 기가 상하이의 10월 세부 생산량이 발표 되었습니다.
- 총 87,706대
- 모델Y : 55,452대
- 모델3 : 32,254대
4. 기가 베를린의 10월 28일과 11월 14일 phase2 벌목 상황입니다.
벌목을 하는 이유는 기가 베를린의 연간 캐파 50만대에서 100만대로 끌어올리기 위해서 입니다.
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https://twitter.com/tobilindh/status/1592277545101438978?s=20&t=fwXmY9nOkho-hQZv2b-00w
트위터에서 즐기는 Tobias Lindh
“We got a new satellite image from today at #GigaBerlin The dates of the images are: 10/28, 10/30, 11/02, 11/14 Clearing trees for phase 2 seems to be finished now.”
twitter.com
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