본문 바로가기
테슬라(Tesla)

2023. 3. 2. 테슬라 소식

by 테슬라조아 2023. 3. 2.

1. 투자자의 날 주요 내용들

 

1) 테슬라는 멕시코에 건설할 기가 팩토리를 위해 50억 달러 이상을 투자하며, 6천명의 고용 창출을 이뤄낼 예정입니다.

 

또한, 일론에 의하면 기가 멕시코는 차세대 차량을 만드는데 주력할 예정입니다.

 

Tesla invests more than $5 billion in Mexico. The factory, which does not plan to produce batteries, will create up to 6,000 jobs, according to a senior official.

At Wednesday's Investor Day, Tesla will confirm that it will build an assembly plant in Mexico. For this, the company even invited the Governor of Nuevo León Samuel García to join the event. However, the president of the country, Andres Manuel López Obrador, has already hinted clearly that Tesla intends to build an assembly plant in Mexico and even shared some details related to the water supply.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-to-invest-5bn-in-mexico-factory-creating-6-000-jobs
Elon Musk confirmed Obrador’s news during Investor Day. The Tesla CEO elaborated that Gigafactory Mexico will focus on building the company’s next-gen vehicle. Tesla adopted a similar strategy for Giga Texas, also known as the company’s Cybertruck factory.

https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-mexico/

2) 텍사스의 새로운 50GWh/년 리튬 정제소는 올해 말 시운전을 시작할 예정입니다. 

 

3) 테슬라는 400만번째 차량 생산을 달성했습니다. 

 

4) 테슬라는 슈퍼차저 V4를 설치하고 있습니다.

 

5) 지속 가능한 에너지로의 전환은 전적으로 가능하며 전환기에서 세계적 마이닝은 감소할 것입니다.

 

6) 차세대 모터에는 희토류를 사용하지 않습니다.

 

7) 사이버 트럭과 옵티머스 등 테슬라의 모든 차량은 48V 아키텍처로 전환합니다.

 

8) 체인의 모든 구성 요소는 단순화합니다.


9) 텍사스에서는 월 $30에 무제한 충전이 가능합니다.

10) 2022년 테슬라는 슈퍼차저를 통해 9TWh 충전을 제공했습니다.

 

11) 테슬라의 수퍼차저는 경쟁사 충전기보다 설치 비용이 최대 75% 저렴하고, kWh당 비용을 40%까지 개선했습니다.

 

12) 평균적으로 미국 운전자는 50만 마일당 1건의 충돌이 발생하는데, 이에 반해 FSD 베타는 320만 마일당 1건의 충돌이 발생합니다. 따라서 5배 안전함을 의미합니다.

 

13) 테슬라 오너들은 하루 총 1억 2,300만 마일을 주행하고 하루에 190만 회 충전을 완료합니다. 

 

14) 차세대 차량에는 수직통합, 효율성, 비용 절감이 더 적용되고 추가됩니다. 다만, 차세대 차량 디자인을 오늘 보여주진 않습니다.

 

15) 차세대 차량은 운전자 밀도가 44% 향상되고 시공간 효율성이 30% 향상됩니다.

 

16) 레거시 업체들이 테슬라를 따라잡기 위해 고분분투하고 있지만, 테슬라는 이미 제 2의 도약을 시작했습니다.

 

17) 이전의 마이크로 프로세서 설계에는 4개의 칩이 필요했지만 지금은 1개이고, 비용이 50% 저렴합니다.

 

18) 지난 5년간 모델3의 효율성이 지속 발전했습니다.


2. 테슬라는 말레이시아로도 진출할 계획입니다.

 

말레이시아 국제무역산업부 장관에 의하면, 테슬라는 본사, 체험 및 서비스 센터, 자체 슈퍼차저 네트워크를 설립할 예정입니다.

 

Tesla plans to expand into Malaysia, says the country's Minister of International Trade and Industry. According to the statement, the manufacturer plans to establish a head office, experience and service centers, and its own network of Superchargers.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-plans-investment-in-malaysia-says-minister-of-international-trade-and-industry

3. 미국에서 모든 EV를 위한 슈퍼차저(Magic Dock)가 공식 오픈했습니다.

 

Tesla is officially opening its Superchargers in the US to all EVs, retrofitting them with the “Magic Dock.” Non-Tesla electric vehicle owners can now unlock the CCS1 adapter at the Supercharger and charge their electric vehicles using the Tesla App.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-officially-opens-its-superchargers-in-the-us-for-all-evs

4. 투자자의 날을 앞두고 기가 텍사스에서 사이버 트럭 사전 생산 베타 버전이 공개 되었습니다.

 

사이버 트럭에는 요크 스티어링 휠이 장착되어 있었고, 뒷좌석이 접히며, 뒷좌석 승객을 위한 스크린도 갖춰져 있는 것으로 보입니다.

 

The Tesla Cybertruck pre-production beta is at Gigafactory Texas ahead of Investor Day, where admitted patrons are sharing images of the all-electric pickup and its interior. It looks as sharp as ever.

It also appears the rear seats will fold up, and Tesla will also have a screen for rear passengers, a feature that the automaker first introduced in the refreshed Model S and Model X. It appears Tesla has made several improvements to the vehicle’s interior and continued to refine the Cybertruck with the latest features.

https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-beta-investor-day-interior-sharp/

5. 테슬라가 슈퍼차저 멤버십 프로그램을 오픈했습니다.

 

멤버십: $12.99/월(미국), 수퍼차저 네트워크 이용, kWh당 최대 $0.12 할인

Memberships from Tesla, Electrify America, and EVGo all operate similarly. By paying a monthly fee, you can access a lower price per kWh (or price per minute, depending on where you live), typically roughly 25% cheaper than the non-membership rate. Coming in at $12.99 per month, the Supercharging membership is undoubtedly more expensive than membership offerings from Electrify America and others at roughly $4 per month. Still, despite the higher cost, many non-Tesla drivers are already calling the charging experience superior.

https://www.teslarati.com/tesla-supercharger-membership-ev-competitors-threat/

 

반응형

'테슬라(Tesla)' 카테고리의 다른 글

2023. 3. 4. 테슬라 소식  (13) 2023.03.04
2023. 3. 3. 테슬라 소식  (16) 2023.03.03
2023. 3. 1. 테슬라 소식  (10) 2023.03.01
2023. 2. 28. 테슬라 소식  (9) 2023.02.28
2023. 2. 27. 테슬라 소식  (8) 2023.02.27

댓글