스플렌디드님께서 알려주셨는데, 돌아오는 월요일 미장 휴장이라고 합니다. 참고하세요 ^^
1. 2021년 5월부터 제조된 모델3, Y 에는 더 이상 레이더 시스템이 장착되지 않습니다.
그래도 여전히 오토파일럿 안전 기능이 활성화 되어 있으며, NHTSA, IIGS 에서의 차량 등급도 몇주 안으로 매겨질 예정이라고 합니다.
미국에서는 레이다 제거 후 안정성 등급 때문에 논란이 조금 있었던 것 같네요.
Tesla Autopilot safety features are still active in Model 3 and Model Y vehicles that have been manufactured without radar, the automaker said on its website.
On Tuesday, Tesla announced that manufactured from May 2021 would that were utilized by the Autopilot and Full Self-Driving suites. Instead, Tesla will rely on its camera-based approach, which it is calling “Tesla Vision.” The Model S and Model X will still equip radar for a short period, but Tesla plans to eventually transition these two vehicles to a camera-based system as well.
Earlier this week, the to reflect the fact that Tesla would no longer have several active safety features, but in fact, they are still active. Tesla says that neither the NHTSA nor the IIHS has rated vehicles equipped with Tesla Vision, but the agencies will perform a retest in the coming weeks, according to an update to its page.
<teslarati.com>
2. 최근 목격된 모델S 플래드의 도어 핸들이 차량과 같은 색이었다고 합니다.
이것도 나쁘지 않네요. 다만, 이전 목격 차량에서는 검은색 도어 핸들이어서, 옵션으로 변경 가능할지, 아예 같은 색으로 생산되는지는 조금 더 두고 봐야할 것 같습니다.
3. 오토파일럿을 비양심적으로 혹은 부주의하게 사용하는 운전자들이 있어 오남용 방지를 위해, 차 실내 카메라를 작동시켰다고 합니다.
Tesla has activated the cabin camera when Autopilot is engaged to protect all road users in the event of the carelessness or frivolity of Tesla drivers.
Tesla software update 2021.4.15.11 has added a very useful feature to the company's vehicles. Now, when Autopilot or FSD are activated, the cabin camera is also turned on in the car, which monitors the driver, not allowing the use of the function if illegal actions are recorded. While the car is driven by a human driver, the camera will not be activated unless the driver chooses to turn it on in vehicle settings. It is worth noting that the camera data do not leave the car, which means that the system cannot save or transmit information unless data sharing is enabled.
<tesmanian.com>
4. 테슬라가 안정성을 갖추고, 생산비를 절감할 수 있는, 4680셀용 배터리팩 특허 출원을 했습니다.
테슬라에서는 차량 전, 후면에 2개의 싱글피스 주물 부품을 사용하고 가운데 배터리셀을 두기 때문에 이에 따른 디자인 및 아키텍처 변화가 필요했습니다.
In addition to bolstering the car's frame, Tesla plans to drastically improve the design of its vehicles using a new battery architecture. With the new form factor, Tesla is able to minimize negative mass, thus increasing the density of the battery pack. The battery is then able to be positioned more efficiently, further reducing redundant structures within the packaging itself. Tesla described the design of the new battery pack in the 'Integrated energy storage system' patent published on May 27.
<tesmanian.com>
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