1. Nuevo León Ivan Rivas Rodriguez 주 정부 경제장관은 테슬라가 기가 멕시코에 필요한 모든 연방 및 주 허가를 확보했다고 언급했습니다.
This does not mean to say that Giga Mexico has stagnated, however. As noted in a recent report from Milenio, Secretary of Economy of the Government of the State of Nuevo León Iván Rivas Rodríguez stated that Tesla has secured all the federal and state permits needed for Gigafactory Mexico.
“Tesla is coming, Tesla is working, Tesla in some way has already started construction, just like the Government of Nuevo León. We are doing it at the same time. They already have all their federal and state permits. They already gave us all their needs to start construction, so we can assure that Tesla is coming to Nuevo León,” the official stated.
https://www.teslarati.com/tesla-giga-mexico-federal-regional-permits-economy-minister/
2. 올해 말 두바이에서 열리는 유엔 COP28 기후정상회의를 앞두고 국제에너지기구(IEA)가 에너지 발전과 재생에너지에 관한 연례보고서를 다시 한번 발표했습니다.
IEA에 의하면, 현재의 글로벌 정책 경로로 2030년까지 거의 10배에 가까운 전기 자동차(EV)가 도로에 존재할 것으로 예상된다고 합니다.
Ahead of the United Nations COP28 climate summit in Dubai later this year, the International Energy Agency (IEA) has once again released its yearly report on energy generation and renewables.
The IEA shared the 2023 World Energy Outlook earlier this month, offering a comprehensive look at how energy is generated today and where energy industries are headed. The report is lengthy and includes a handful of insights, notably including that the agency expects there to be almost ten times as many electric vehicles (EVs) on the road by 2030 with the current path of global policies.
https://www.teslarati.com/evs-increase-tenfold-2030-iea/
3. 파나소닉이 일본에서 생산되는 배터리셀을 줄이는 이유는 일본에서 생산하는 배터리셀이 탑재된 모델S/X는 IRA 혜택이 없어 가격이 높아 판매 수요가 떨어지고 있으며, 기존 네바다주 공장과 새로운 Kansas 공장에서 IRA 혜택을 받기 위함입니다.
파나소닉의 미국 공장에서는 2023년부터 2032년까지 1kWh 당 $35 크레딧을 받습니다.
참고로, Kansas 공장을 현재 건설 중으로 이 공장은 2025년 3월 완공 계획이며, 약 30GWh의 생산 능력을 가졌습니다.
따라서, 테슬라와 파나소닉은 매크로 상황과 미국 현행법에 맞게 전략적으로 대처하고 있음을 알 수 있습니다.
https://x.com/TeslaZoa/status/1719181522367139999?s=20
4. 테슬라 스웨덴 노동자들이 노조 파업 지지 거부했습니다.
Earlier, IF Metall, a Swedish trade union, announced that Tesla would face a strike initiated by its members last Friday. The union was extremely unhappy that Tesla refused to sign a collective agreement. This was cited as their reason for actions that “could potentially disrupt or seriously hamper Tesla's operations in Sweden.”
However, on Friday, Tesla's Swedish employees worked like any other normal day. There was no noticeable participation of employees of the company. Industry observers noted that the planned walkout was virtually unattended. As noted by local media (via investing.com), cars were repaired at the Tesla location, customers brought and picked up their cars as usual, and none of them needed to reschedule their visit.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-workers-refuse-to-support-union-strike-in-sweden
5. 테슬라 LFP 배터리 공급업체 CATL이 중국에 새로운 배터리 공장을 열었습니다. 이 발전소의 초기 연간 용량은 30GWh입니다. 거의 완전히 자동화되어 초당 하나의 셀을 생산할 수 있으므로 2.5분마다 하나의 배터리 팩이 공장에서 출고됩니다.
https://x.com/SawyerMerritt/status/1718998563449950592?s=20
6. RWD 모델 3의 배송 예상 기간이 중국에서 이제 6-9주에서 2-6주로 수정되었습니다.
7. 10월 23-29일 테슬라 중국 보험 등록대수는 10,800대였습니다.
참고로, 16-22일은 8,100대였습니다.
https://x.com/SawyerMerritt/status/1719226547070976402?s=20
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