2022. 10. 9. 테슬라 소식
1. 9월 네덜란드에서 모델Y가 563대 팔려 가장 많이 팔린 EV가 됐으며, 전체 자동차 시장에서는 8위를 차지했습니다.
Tesla Model Y became the best-selling electric vehicle in the Netherlands in September 2022. The electric vehicle competed with ICE models and ranked eighth in the overall automotive market, showing strong growth.
Data from the Netherlands showed that Model Y was the best-selling electric car in September 2022 with 563 registrations. This was a 493% increase from 95 units sold in August. After several months of delays in deliveries, sales have picked up again and are expected to rise further in Q4.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-y-became-the-best-selling-ev-in-the-netherlands-in-september-and-ranked-7th-in-the-overall-automotive-market
2. 세미 트럭 생산으로 테슬라가 배터리 부족 사태에 부딪히는 것 아닌가 라는 우려가 있는 기사인데, 셀 정리를 할 수 있어 공유합니다.
테슬라 홈페이지에는 세미 트럭의 최대 사거리가 500마일이고, 1마일당 2kWh 미만을 사용한다고 안내합니다.
500마일 주행시 좋지 못한 효율로 마일당 2kWh를 사용하면 세미 트럭의 배터리 용량은 1000kWh(4680셀 10,204개),
좋은 효율로 마일당 1kWh를 사용하면 500kWh(4680셀 5,102개) 가됩니다.
모델Y의 경우 828개의 4680셀이 들어가기 때문에 세미 트럭의 용량을 최대로 놓고 계산을 하면,
세미 트럭 1대 만들 셀로 모델Y 12대를 만들 수 있습니다.
이러한 상황에 '과연 세미 트럭까지 생산하면 테슬라가 그 많은 셀을 감당할 수 있느냐'라는 질문들이 나오는 것 같습니다.
개인적으로는 선 계약된 몇몇 업체들에게만 우선적으로 세미 트럭을 납품하는 등의 테슬라가 취할 수 있는 선택지는 많다고 생각하며, '그렇게 배터리가 부족한데 굳이 내년 초도 아니고 지금부터 생산하여 12월 1일 납품할까'라는 반대의 질문도 해보게 됩니다.
개인적으로는 '테슬라가 안된다. 못한다.'라는 뇌피셜 우려에 걱정하지 않습니다. 지금까지 지켜본 테슬라는 세계 어느 기업보다 잘하고 있기 때문입니다.
Breaking it down by the numbers gives a better picture of the battery cell issue the Tesla Semi could face. Tesla’s 4680 cells each have an energy capacity of 98Wh; for context, 828 cells are needed to make a single Tesla Model Y with an 81.1kWh battery. With this capacity-per-cell spec and the specs that have been published by Tesla about the Tesla Semi, we can estimate the capacity of the truck’s (likely enormous) battery.
The Tesla website states that the Tesla Semi, while fully laden, will have a max range of 500 miles and use under 2kWh per mile. Assuming a worst-case scenario where the truck uses exactly 2kWh per mile for 500 miles, the Tesla Semi would have a battery capacity of 1000kWh. And even if the Tesla Semi could achieve 1kWh per mile, the battery would be 500kWh.
At 1000kWh, or 1 million Wh, this would require 10,204 Tesla 4680 cells or 5102 cells for the 500kWh battery. This enormous amount of cells could be used on 12 Tesla Model Y batteries.
https://www.teslarati.com/tesla-semi-4680-battery-production/
3. 테슬라는 제 3자 대리점을 거치지 않고 소비자에게 직접 차량을 판매하는 것이 금지되어 있는 뉴멕시코에 두 번째 쇼룸을 오픈합니다.
공사는 내년 3월 정도 마무리됩니다.
Tesla and Santa Ana Pueblo Leaders announced that a new Tesla showroom would be coming soon to New Mexico.
According to the Rio Rancho Observer, the new showroom will be west of Santa Ana Star Casino, with construction wrapping up in March 2023.
Currently, Tesla is banned from selling vehicles directly to consumers in New Mexico without going through third-party dealerships. This hasn’t stopped Tesla however, working around the law to open their first and now second New Mexico showrooms on tribal land.
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-works-around-law-banning-direct-sales-in-new-mexico-and-is-opening-second-showroom-on-tribal-land/