2022. 2. 18. 테슬라 소식
1. 머스크는 SEC가 자신과 테슬라를 상대로 언론의 자유를 제한하고 회사를 감시하기 위해 끝없는 수사를 하고 있다며 법원에 법률 서한을 제출했습니다.
우리의 정서에서는 이해하기 쉽지 않지만 미국에서는 자유를 침해 당했다며 고소 고발하는 것이 비일비재합니다.
개인적으로는 큰 의미를 두지 않고 있습니다.
The confrontation between Elon Musk and the SEC continues and takes a new turn. The head of the company, who is constantly facing an "endless investigation" against himself and Tesla, began fighting for his freedom of speech by filing a legal letter with the court.
<tesmanian.com>
2. 2021년부터 제작된 모델3/Y는 전동 트렁크이지만, 그 이전에 생산된 구형 모델3는 수동입니다.
이에 테슬라 차이나에서는 약 630달러(약 75만원)를 지불하면 전동 트렁크로 업그레이드 해주며, 3년간 서비스 보증됩니다.
Starting in 2021, Model 3 and Model Y models built at Tesla's Shanghai plant are already equipped with a power tailgate. This innovation was a great addition to the cars of the company, which is constantly improving them. Newer vehicles are always equipped with more modern equipment, but owners of older Tesla vehicles in China can now also get this upgrade.
According to Tesla, owners who want a power tailgate can directly contact the company's local service centers and leave their requests there. After installing an electric actuator on the tailgate, Tesla owners will receive a three-year service warranty. Upon completion of the modernization, users will have access to tailgate control from the center console.
<tesmanian.com>
3. 캐나다의 Bridgewater 시의회에서 경찰차로 모델3 한대를 구입했습니다.
비록 한대이지만, 이런 식의 순풍이 이어지고 있습니다.
The City Council of Bridgewater, Canada, at its latest meeting approved the purchase of a new Tesla Model 3 for the police department. The vehicle is expected to generate annual savings for the city of around $5,000.
<tesmanian.com>
4. Bernstein 의 애널리스트 Tony Sacconaghi 는 테슬라가 2만 5천달러 차량 생산 중단 결정은 미래의 판매 증가에 있어서 잠재적 위험 요소라 말했습니다. 추가로, 2만 5천달러 차량이 없으면 연간 50% 이상의 판매 성장을 없을 것이라고 하네요.
미국 시장에서 소형, 준중형차의 비율이 20% 이기 때문에 시장 장악을 위해서는 2만 5천달러 차량이 필요하죠. 다만, 간과하지 말아야 할 것이 SUV와 크로스오버 시장의 꾸준한 성장입니다.
또한, 머스크는 2022년과 2023년에 모델Y를 전세계 모든 부문에서 가장 잘 팔리는 차량으로 만들고 싶다 언급했기 때문에 모델Y에 더 집중하는 것으로 보여지며, 무엇보다 새로운 모델 추가 전략보다 인기 트렌드의 확대가 장기적으로 테슬라의 성장을 위한 선택으로 판단됩니다.
Bernstein analyst Tony Sacconaghi believes Tesla’s decision to not work on its $25,000 car now is a potential risk, specifically to its sales growth in the future.
The Bernstein analyst thinks Tesla’s unit sales will be unable to grow at 50%+ per year without the $25k car. Bernstein struggles “to see how Tesla will be able to grow at 50%+ beyond 2023, which implies 3M units in 2024 and nearly 5M in 2025.”
However, the SUV and crossover market is steadily growing. The Tesla Model Y is rising through the ranks, similar to the Model 3. Elon Musk once said that Tesla wants to make the Model Y the best-selling vehicle in any category globally by 2022 or 2023.
<teslarati.com>
5. NHTSA(미국 도로교통 안정청)에서 2021, 2022년 연식 차량 41만 6천대(모델3/Y)부터 오토파일럿의 작동되는 동안 예기치 않게 브레이크를 밟는 경향에 대해 예비 조사를 시작했습니다.
NHTSA 에 의하면, 지난 9개월간 모델3/Y 오너들로부터 차량의 팬텀브레이크에 문제가 있다는 354건의 민원을 접수 받았다고 합니다.
개인적으로는 정말 문제가 있는 것이라면 이 경우도 결국 소프트웨어 문제이니만큼 OTA로 해결할 것으로 생각합니다.
The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has opened a preliminary investigation on approximately 416,000 Tesla Model 3 and Model Y from the 2021 and 2022 model years over the vehicles’ tendency to unexpectedly apply their brakes while their driver-assist systems are engaged. This issue, dubbed among the EV community as “phantom braking,” could be a safety problem, especially for Teslas on Autopilot or FSD Beta that are traveling on highway speeds.
According to the NHTSA, it has received 354 complaints from Tesla Model 3 and Model Y owners over the past nine months about their vehicles’ phantom braking issues. According to the agency’s ODI Resume, complaints from Tesla owners indicate that phantom braking incidents happen without warning, and seemingly at random times. Fortunately, no crashes or injuries connected to phantom braking incidents have been reported to date.
<teslarati.com>
6. 트위터 @peterdog15 님이 올려주신 기가 텍사스에 나열된 모델Y들입니다.
wraping 되어 있는 모습을 보면, 단순히 테스트 하기 위한 차량 같지는 않습니다. 고객들에게 인도될 차량들인지 더 확실한 내용이 나와주면 좋겠네요 ^^