1. 테슬라가 기가 네바다 근처에 세미 트럭용 메가 차저 설치를 시작했다는 기사가 있었습니다.
여기에 2가지 입장이 제시되었는데, 첫 번째는, 세미 트럭의 대량 생산에 앞서 테스트용 차량을 위한 메가 차저라는 입장도 있고, 두번 째는 세미 트럭을 선 주문했던 회사들을 위해 차량을 극히 소량 생산할 예정으로 그 차량들을 위한 메가 차저라는 입장도 있었습니다.
While Sawyer's thoughts make a lot of sense, it is also worth considering the fact that Tesla may start to gradually produce a small number of trucks to deliver to its first customers using the battery cells now manufactured at Fremont. They should be enough to produce some amount of Semi for further testing or even to fulfill some of the existing orders for it.
<tesmanian.com>
그런데, 제가 정리한 자료를 살펴 보니, 세미 트럭을 위한 메가 차저 설치는 이번이 처음이 아닙니다.
(물론, 기가 네바다에서의 처음이라고 말하면 그것도 맞겠죠.)
이 당시에는 펩시코의 자회사 프리토레이의 세미트럭 선주문 차량을 위한 메가 차저 설치를 했었기 때문에 tesmanian 에서 제시하는 후자의 주장도 타당성이 있습니다.
2. 비주얼 캐피털리스트가 전통 자동차 회사들의 2020년 10-k 파일링들을 조사했는데,
테슬라의 경우 차량 한 대당 3천 달러의 R&D 비용을 지출했고, 업계에서 유일하게 광고에 0 달러를 지불했다고 합니다.
Visual Capitalist surveyed the 2020 10-K filings of traditional automotive companies to see how much each of them spends on advertising and R&D per vehicle produced. The results were astounding, as Tesla is the only manufacturer in the industry to spend $0 on advertising while nearly $3,000 on R&D per vehicle.
<tesmanian.com>
3. 테슬라가 뉴칼레도니아 프라노니와 수년간의 니켈 공급 계약을 체결했습니다.
이 계약을 통해 테슬라는 42,000 tonnes 의 니켈을 공급 받기로 했는데, 프라노니사의 2024년까지의 목표 생산량을 보면, 44,000 tonnes 입니다.
다시 말해, 2024년까지 테슬라에게 니켈을 거의 독점 공급한다고 생각하면 될 것 같습니다.
Prony Resources said Wednesday that Tesla has agreed to acquire about 42,000 tonnes of nickel as part of a multi-year deal, a pact that would make the New Caledonian mining industry a key metal supplier to the American manufacturer, Reuters reported.
The agreement will make Tesla Prony's largest customer, Antonin Beurrier, the miner's chief executive said at a press conference. The 42,000-tonne volume is indicative and may vary, he said. Beurrier declined to provide the duration or other details of the deal. He added that the supply agreement with Tesla was signed last month by Swiss commodity trader Trafigura, a shareholder in Prony Resources. Prony initially expects its nickel to be used to supply Tesla's battery supply chain in Asia.
Prony bought the loss-making nickel businesses in New Caledonia from Brazil's Vale SA this year. Tesla acted as a technical partner for the deal and advised on the development and improvement of the manufacturing process as part of a long-term nickel supply agreement for its production chain. Prony said it plans to produce 44,000 tonnes of nickel by 2024, double the expected production in 2021.
<tesmanian.com>
4. 폭스바겐의 최고경영자 하버트 디에스는 지난 9월 회사 감독위원회를 만나 '연소 엔진에서 전기차로의 전환이 늦어지면 약 3만 명의 회사 직원들이 일자리를 잃을 것이다'라고 말했습니다.
Volkswagen Auto Group CEO Herbert Diess met with a company supervisory board in September with a stern warning: a slow shift to electric vehicles from combustion engines could cost 30,000 company employees their jobs.
Diess has been the driving force behind the German auto giant’s shift to electrification. As competition continues to funnel into the European market, which Volkswagen has had success in thus far with its ID. family of vehicles, Diess has stated that the company must speed up its adoption of EVs, or else it may fall behind, which could lead to some terminations, Reuters said.
<teslarati.com>
그런데 재미 있는 것은, 테슬라는 꾸준히 신규 일자리를 창출하고 있다는 사실입니다.
아래의 영문 기사는 Lathrop 의 테슬라 메가 팩토리에서는 1천개 이상의 신규 일자리가 생기고, 2천개까지 확대될 수 있다는 내용입니다.
개인적으로는 이를 통해, 지는 별이 어떤 기업이고, 떠오르는 별이 어떤 기업인지 다시 한번 확인할 수 있었습니다.
Tesla has begun construction of a new MegaFactory at Lathrop, which will focus on Megapack production. The new venture will create at least 1,000 jobs, with a likely increase to 2,000.
<tesmanian.com>
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